Mobit får avtale om å betjene inntil 3000 bedrifter

Norsk Industri har gitt Mobit i oppdrag  å betjene sine 3000 medlemmer over hele landet med sitt lokale forhandler-apparat. – Nå skal det jobbes, penger får vi telle senere, sier regionsjef Morten Hess-Pedersen.


Formålet med samarbeidet er å optimalisere «Telenor-avtalen» som gir medlemmene til Norsk Industri betydelige fordeler.

Sikre optimal utnyttelse

Norsk Industri har inngått en fordelsavtale med Telenor. Mobit har fått i oppdrag å maksimere mulighetene av kontrakten med Telenor åpner for.
–  Vi rykker inn  som «arbeidshesten» som skal dra lasset. Vi gjør tilsvarende i andre «Telenor-avtaler», og dette er en av de største oppdragene  hva gjelder antallet bedrifter som har behov for bistand, sier regionsjef Morten Hess-Pedersen i Mobit.

Sysselsetter 130 000

Medlemmene i Norsk Industri sysselsetter nærmere 130 000 personer, og dermed den største foreningen i Næringslivets Hovedorganisasjon.
Mobit har i flere år vært en viktig og operativ ressurs  for Telenor til spesielt små og mellomstore bedriftskunder.

Skal realisere fordeler

– Mobit har inngående kunnskap om de fordelene til medlemmer har i Telenor-avtalen, og det er viktig at disse fordelene blir realisert, sier Hess-Pedersen. Norsk Industri har tillit til at Mobit med sitt utstrakte forhandler-nettverk gjør den viktige jobben med oppfølging av medlemmene.

Aktiverer hele forhandler-apparatet

Hess-Pedersener allerede i gang med å aktivere de rundt 140 forhandlerne i Norge.
– Det er en svært attraktiv avtale Norsk Industri har forhandlet frem med både Telenor og Mobit som kommer medlemmene tilgode. Det er mange bedrifter som kjenner til fordelene, samt medlemmer som ønsker mer kunnskap om disse fordelene, sier han.

– Ruller ut en rød løper

Han betegner avtalen som økonomisk god. Samtidig er det ikke mulig å sette en verdi på kontrakten.
– Norsk Industri har rullet ut en rød løper til oss som er eksklusiv, og tentativt kan den gi ellevill omsetning. Først og fremst skal vi gjøre en iherdig innsats for medlemmene, så får vi telle penger senere, sier han.

Felles innkjøpsportal

Mobit håndterer et betydelig antall bedriftskunder for Telenor innenfor hele spekteret av tjenester.  I avtalen heter det at Mobit skal gjennom sine lokale forhandlere arbeide for å effektivisere  bruk av mobilitetsprodukter, løsninger og tjenester, herunder å avdekke mulige forretningsmessige gevinster for Norsk Industri sine medlemmer.

Mobit skal legge til rette for såkalt Klar til bruk tjenester,  drifts- og supportavtale og erstatningstelefoner ved reparasjon og uforutsette hendelser, prioritert lokal service, samt  designe en funksjonell og felles innkjøpsportal for medlemmene.
– Vi har god og lang erfaring fra tilsvarende oppdrag, og forhandlerne er svært entusiastiske, påpeker Hess-Pedersen.

 

 

keyboard_arrow_up