Rådgiver Terje Jensen lever av forenklinger og forbedringer. At kundene kan få summetonen i Teams er ikke helt riktig, men forklarer poenget godt.
– Jeg kunne jo sagt at kundene kan få telefoni-integrasjon i Microsoft Teams, men vi har et kundeløfte som heter mindre svada, mer jada. Derfor må vi gjøre tingene så enkle som mulig, sier Jensen og føyer til:
Assosiasjon
– Summetonen er nesten død, men den fungerer veldig fint som assosiasjon.
Terje Jensen er rådgiver hos Mobit Helsfyr & Fredrikstad og ivrig etter at kundene skal smelte sammen IT og Telekom.
De fleste brukere av Teams har ikke tatt i bruk summetonen, men Jensen merker at behovet øker og forespørslene siger inn.
– Det burde vært en bølge av henvendelser, fordi summetonen gjør Teams til en bedre opplevelse samtidig som den er effektiv, sier han. Det er i realiteten ikke mye en bruker må gjøre for å få denne opplevelsen.
Samhandling
– Telenor har lagt til rette for samhandling mellom mobilabonnement og Teams. Dersom brukeren har fasttelefon på kontoret kan denne ryddes bort, og plass frigjøres. Jobbnummeret beholdes fordi Teams integrerer dette i plattformen. Nummeret som er jobbrelatert vises i displayet hos mottaker når det ringes ut, sier Jensen entusiastisk og eksemplifiserer med flere fordeler:
Krever lite – gir mye
– Brukeren kan arbeide fra boligen, hytten eller båten og alltid har jobbnummeret tilgjengelig, uavhengig om Teams er på mobilen, nettbrett eller desktop. Summetonen krever lite og gir mye, konkluderer Jensen.