Dette er scoren kundene gir Mobit

Mobit-kjeden oppnår en poengscore på 87,4 hos kundene på en skala fra 0-100. Salgs- og markedsdirektør Rolf Paulsen er tilfreds, men sikter enda høyere på skalaen.


– Vi har all grunn til å være fornøyde. Dette er tilbakemeldinger fra 852 kunder. Det er et høyt tall og gir tallene troverdighet, sier han. Det er byrået Moment Analyse som har gjennomført undersøkelsen.

Scorer høyt

Mobit scorer høyt på at kjeden har hyggelige medarbeidere med faglig kompetanse, god kundeservice og tilgjengelige.

– Svarene vi har mottatt brukes som kompass slik at vi kan navigere oss enda lenger opp på skalaen. Samtidig må vi erkjenne at 100 poeng i tilfredshet er en umulig ambisjon med rundt 140-forhandlere og tusenvis av kunder. Det skal likevel være mulig å ha en visjon om 95 poeng i kundetilfredshet, fortsetter Paulsen.
(fortsetter under bildet)

Rolf Paulsen er tilfreds med tilbakemeldingene fra kundene

Ønsker mer oppfølging

I undersøkelsen inviteres kundene til å komme med «åpne tilbakemeldinger». Drøyt sju prosent av kundene ønsker enda mer oppfølging. Et av tiltakene for å nå ambisjonen er innføring av «ligaer» i form av et tabellsystem.

Liga-system

– De ulike ligaene skal motivere den enkelte forhandler til å strekke seg enda lenger. I tillegg blir det en intern konkurranse om å ligge høyst mulig på tabellen, forklarer Paulsen. Han registrerer dessuten at totalkunder er mer tilfredse enn kunder med en løsere tilknytning til kjeden.

Tilbakemeldinger

– I dette ligger et potensial om vi klarer å konvertere de kundene med løsere tilknytning til å få en mer forutsigbar hverdag med oss.
At kunder kommer med konkrete tilbakemeldinger, ser Paulsen som en klar fordel.
– Det viser at vi har kunder som bryr seg, og kundene er en viktig faktor for at vi skal bli enda bedre, sier han.

Her finner du din nærmeste Mobit-forhandler

keyboard_arrow_up