Fartsfylt Mobit-opplevelse

For første gang i historien dominerte logoen til Mobit i et stort, internasjonalt arrangement med  World Cup Kvitfjell 2022. Marketingsjef Mariel Solsvik er kjempefornøyd med både arrangementet, været og eksponeringen.


– I likhet med utøverne var jeg kjempenervøs før arrangementet. Min nervøsitet knyttet seg ikke til fart og bratte bakker, men til

om alt ville fungere slik det var planlagt. Det gikk over all forventning, sier hun.

Avskjedsfest

Mobit stilte med 35 personer fra ulike forhandlere. Og som engasjert samarbeidspartner ble Mobit invitert med på

avskjedsfesten til alpinisten Kjetil Jansrud.

– En fornøyelig og minnerik avskjed med en stor idrettsprofil. Spesielt kjekt er det at Mobit er sponsoren på det siste startnummeret Jansrud tok på seg, sier Solsvik.
Aldri før har Mobit-logoen blitt så kraftig eksponert, spesielt på TV. Været viste seg dessuten fra sin beste side, noe som høynet hele opplevelsen.

Kjetil Jansrud.
Foto: Erik Johansen / NTB

NM og VM

World Cup i Kvitfjell er det største sponsoratet i Mobits snart 27-årige historie. I fjor høst var Mobit en av hovedsponsorene under NM i Friidrett i Kristiansand.

Mariel Solsvik, marketingsjef i Mobit, stråler i målområdet

– NM i Friidrett var et nasjonalt arrangement som inspirerte oss til å gå inn som samarbeidspartner på tilsvarende store arrangementer. At vi et halvt år senere endte opp som en hovedsponsor i et World Cup i alpint, hadde nok ingen av oss forventet, sier Solsvik.

Mange tilskuere hadde møtt frem i Kvitfjell for å hylle Kjetil Jansrud som la opp som alpinkjører etter utforrennet i verdenscupen i alpint i Kvitfjell. Foto: Erik Johansen / NTB

Hun er helt klar på at Mobit, med mer enn 100 forhandlere i Norge, vil vurdere ulike arrangementer i tiden som kommer.

Ingen sponsorstrategi

– Vi har ingen tydelig nedfelt sponsorstrategi. Når vi får tilbud om å være med som samarbeidspartner gjør vi en rask vurdering. Det er viktig at arrangementene har allmenn appell selv om Mobit retter seg mot små og mellomstore bedrifter, sier hun, og føyer raskt til:
– Mange av publikummerne er jo ansatt i små og mellomstore bedrifter. Derfor er sponsorprosjekter som dette relevante.
Marketingsjefen understreker imidlertid at det ikke må være sportsarrangementer.

Kultursponsing

– Vi er også interesserte i kulturbegivenheter. Det viktigste elementet er at vi kan ha en naturlig tilstedeværelse med vår profil og at arrangementer er godt planlagt på forhånd. Derfor er vi svært positiv også til kultursponsing, sier hun.

 

keyboard_arrow_up