Går for stadig mer synlighet

Mobit er i ferd med å etablere seg som nasjonal sponsor. Det siste året har mobil & IT-kjeden vært med som hovedsponsor i to Norgesmesterskap i Friidrett, og World Cup i alpint.


Marketingsjef Mariel Solsvik var tilstede under NM i Friidrett som nylig ble arrangert i Stjørdal.

Norge har flere profiler

De store profilene, som brødrene Ingebrigtsen og Karsten Warholm, var opptatt med å spisse formen før VM og stilte derfor ikke.

Men det ble likevel et fantastisk arrangement, påpeker Solsvik. Heldigvis har Norge fått flere profiler i friidrett. Amalie Iuel satte mesterskapsrekord med 55,03 da hun løp favorittøvelsen 400 meter hekk, og dermed hennes femte NM-gull på distansen. Pål Haugen Lillefosse satte ny norgesrekord i stavsprang med 5,86 meter. Begge kunne returnere med hver sin kongepokal.

Pål Haugen Lillefosse fikk både gull, kongepokal og bamse fra Mobit, Foto: Jon Olav Nesvold

Viktig å delta

Mobit vartet opp med flere sponsor-elementer, inkludert en egen Mobit-ballong. Solsvik mener det er viktig å delta som sponsor av flere grunner.

– Klart vi vil ha synlighet rundt merkevaren vår. Samtidig er det helt nødvendig at næringslivet stiller opp. Det koster å gjennomføre store arrangementer og mye er basert på frivillighet i form av dugnadsinnsats. Vi ser på sponsing som et samfunnsansvar, sier hun, og utelukker ikke at det blir et tredje NM i Friidrett for Mobit i 2023.

Mariel Solsvik i Mobit ønsker seg mer synlighet gjennom engasjement. Da er sponsing viktig.

Åpen for det meste

– Vi har ikke låst oss til spesielle grener innen idrett. Vi er åpen for det meste, også nisje-idretter, poengterer hun. Mobit har dessuten vært sponsor for norske sendinger av Premier League.

– Vi høster stadig nye erfaringer som sponsor, og med forhandlere over hele landet har vi heller ingen begrensinger på hvor vi kan engasjere oss, sier marketingsjefen.

Send gjerne Mariel en melding om sponsing (mariel.solsvik@mobit.no).

 

keyboard_arrow_up