Gode relasjoner går aldri av moten

Roger Nergaard har jobbet med bedriftskunder i 22 år. Det viktigste han har lært er betydningen av gode relasjoner.

– Vi lever i en tid med sosiale plattformer, men disse kan på ingen måte konkurrere mot det å bygge lange og stabile relasjoner, sier 59-åringen.

God kjemi

Det å skape relasjoner handler ikke bare om å være verbal med kundene.
– Det å være verbal og tilstede er grunnleggende og nødvendig, og det må være kjemi. God kjemi alene er heller ikke tilstrekkelig. En god relasjon involverer flere aspekter, ikke minst i de konkrete oppdragene som handler om å levere til avtalt tid, til avtalt pris, kvalitet og ikke minst gi leveransen en personlig touch, sier Nergaard.

– Serviceperson til fingerspissene

59-åringen var den utløsende faktoren for at Mobit Norge fikk en samarbeidsavtale med VVS Eksperten på nasjonalt nivå. VVS Eksperten er en medlemsbedrift med over 300 virksomheter og rundt 1800 medarbeidere. Relasjonen til toppsjef Kai Johnsen har han hatt i svært mange år, også når Johnsen har ledet andre virksomheter.

LES: MOBIT FIKK VVS EKSPERTEN

– Roger er en serviceperson til fingerspissene. Han leverer alltid mer enn det som kreves. Når vi kontakter han vet vi at alt blir ordnet. Vi trenger flere som han ute i markedet, sier Johnsen.

Tillit og stabilitet

Nergaard er kjent for å respondere raskt.
– Noen vil kanskje hevde at jeg tilhører en eldre generasjon siden jeg favoriserer gode relasjoner som viktig, men jeg vil argumentere for at det å bygge gode relasjoner aldri går av moten. En Quick Fix på sosiale medier kan være vel og bra, men i det lange løp er det den nære dialogen som skaper tillit og stabilitet, sier Nergaard.

Turbulent bransje

– Vi opererer i en krevende og tidvis turbulent bransje med press fra flere kanter. I denne turbulensen er gode relasjoner en dimensjon som aldri må undervurderes, avslutter han.

Her finner du din nærmeste Mobit-forhandler

keyboard_arrow_up