Rådgiver Daniel Hanssen startet med å betjene Torvet Tannklinikk i Harstad. Lite visste han om at dette var inngangsbilletten til landets største tannlegekjede som nå rykker inn i Sverige med Mobit-rådgiveren på laget.
– Dette har vært en eventyrreise. Jeg gleder meg til hver eneste dag fordi det skjer så mye, sier Daniel Hanssen.
Nasjonal rådgiver
Han har blitt den nasjonale rådgiveren til tannlegekjeden Oris Dental som nå har cirka 40 klinikker i Norge, og som har ambisjoner om fortsatt vekst, også i Sverige.
(fortsetter under bildet)
– Jeg deltar nå i planleggingen av infrastrukturen på den svenske siden, sier han. Daniel Hanssen leverer hardware og software til tannlegekjeden som først og fremst håndterer førstelinjen – dialogen med kundene.
App-håndtering
Det leveres mobiltelefoner, hodetelefoner og MDM-løsningen Samsung Knox som administrerer hvilke type software (apper) som skal brukes ved klinikkene. Softwareløsningen har dessuten funksjoner for sikkerhet, fotografering og arkivering. En utfordring er alltid at sensitiv informasjon havner på avveie.
– Det kan vi kontrollere på en god måte med Samsung Knox, sier Hanssen. Et annet aspekt er å få de ulike tannklinikkene over til Telenor.
Lokale bedrifter
– De fleste klinikkene hadde før overtakelsen av Oris Dental vært lokale bedrifter med ulike operatører. Vi forsøker å strømlinjeforme dette på best mulig måte, sier Hanssen.
I forlengelsen av oppgavene for Oris Dental har også datterselskapet, Proteket, tatt i bruk tjenestene til Mobit Harstad. Selv tror Hanssen at tillit og kompetanse er hovedgrunnen til at den lokale forhandleren har tatt steget som ikke bare nasjonal leverandør, men etterhvert også skandinavisk rådgiver. Han har allerede en utrullingsplan.
– Utgjør en forskjell
– Vi har et ønske om å være med på veksten til både Oris Dental og Proteket. Jeg blir i så godt humør når vi kan utgjøre en forskjell, og at det legges merke til hos de ulike tannklinikkene, sier den erfarne Mobit-rådgiveren.