Når mobilen blir det viktigste verktøyet

Mobiltelefonen er det viktigste verktøyet for takstmenn og rask responstid  helt avgjørende om det skjer noe uventet. Derfor bruker Drammen Takstsenter sin lokale forhandler Mobit Drammen. 


Daglig leder Jan-Erik Mikarlsen i Drammen Takstsenter er ikke tilfreds bare med leveransene innenfor mobil og IT, men også support.

Opptatt av support

– Vi er mye ute på oppdrag og blir det problemer med teknologien stanser alt opp. Vi er veldig opptatt av support og responstid, sier Mikarlsen.

(fortsetter under bildet)

Daglig leder Jan-Erik Mikarlsen i Drammen Takstsenter

 

Drammen Takstsenter opererer innenfor eiendom, som levering av tilstandsrapporter, verditakster på boliger og fritidtidsboliger, næringstakster, skadetaksering, reklamasjon og skjønn.

– Vi jobber med det nyeste innen teknologi i oppmåling med bruk av 3D skanning og såkalt  Bim-teknikk som angir nokså eksakt mengden materialer som går med i byggeprosessen, og det nye er visuelle visninger på nett, sier han.

Derfor er mobiltelefonen et av de viktigste verktøyene som benyttes for å lagre og dokumentere arbeidet som gjøres i den skybaserte løsningen.

Setter opp maskinene

Det er ikke bare mobiltelefon Mobit Drammen håndterer. I tillegg leverer Mobit PCér og setter opp maskinene til “plug & play”. Drammen Takstsenter har tidligere benyttet både Mobit Brakerøya og Mobit Åssiden som nå er slått sammen til Mobit Drammen.

– Samarbeidet er veldig godt, og Mobit har god forståelse av virksomheten, sier Mikarlsen som selv er takstmann.

Blir kontaktet av andre leverandører

Jevnlig blir han kontaktet av andre leverandører som forsøker å sette “foten i døren”, men disse blir høflig henvist til å kontakte Mobit Drammen Rune Lilleås.

– Etter denne høflige henvisningen hører vi ikke noe mer, humrer han.

Oppdragene begrenserer seg dessuten ikke bare til Drammen. Det gjennomføres ulike former for takstarbeid i “Vestfold-byene” og områdene fra Gol, Hønefoss, Oslo-Drammen og også Son i tidligere Østfold.

I slutten av august gjennomførte Drammen Takstsenter fagdag hvor nettopp mobil og mulighetene med mobiltelefonen var et av temaene på dagsorden.

Drammen Takstsenter er en av flere bedrifter som får alle tjenester levert av Mobit Drammen, som er totalleverandør innenfor Mobil og IT.

Bedrifter – i alle størrelser

– Tilgjengelighet og systemer som kommuniserer godt sammen i et sikkert nettverk blir stadig mer etterspurt av bedrifter i alle størrelser, sier daglig leder Rune Lilleås i Mobit Drammen.
Lilleås peker dessuten på at serviceinnstilte og kompetente rådgivere alltid står på dagsorden hos den lokale Mobit-forhandleren.

keyboard_arrow_up