Mobit var en av hovedsponsorene under NM forrige helg og deltakelsen har gitt mersmak.
Mobit sponser ulike arrangementer og har også ved flere anledninger vært sponsor for Premier League-sendingene på TV2.
Alt kan ikke regnes i økonomisk verdi
Markedsansvarlig Mariel Solsvik og salgsdirektør George Demir deltok under forrige helgs Norgesmesterskap og evaluerte fortløpende verdien og innholdet av samarbeidet.
(fortsetter under bildet)
– Det er flere såkalte kost-nytteprinsipp å ta hensyn til. Vi er selvfølgelig glad for eksponeringen på arenaen og i mediene. I tillegg er det andre viktige faktorer som ikke kan regnes om i økonomisk verdi, som også er viktige å ta med i regnskapet, sier Solsvik.
Forplikter
Mobit inviterte både kunder og forhandlere fra hele landet med på NM-festen. I tillegg tok Mobit ansvar for ulike konkurranser som publikum kunne delta i med flotte premier fra forskjellige leverandører. Når Mobit gikk inn i avtalen, handlet det om å forplikte seg fullt og helt.
(fortsetter under bildet)
Skryter av arrangøren
– Arrangøren Kristiansand Idrettsforening og Norsk Friidrett har vært en fornøyelse å jobbe sammen med. Vi har alle vært opptatt av å optimalisere arrangementet. Vi ønsker ikke å være en passiv sponsor, og har forsøkt å maksimerere vår deltakelse fra sidelinjen, sier Solsvik.
Hun legger ikke skjul på at det var «godt å komme ut» etter halvannet år med nedstegninger, karantene og hjemmekontor.
Folk er sulten på opplevelser
– Folk er sulten på arrangementer og festivaler, og vi er sulten på å finne gode samarbeidsprosjekter. Vi oppfatter dessuten sponsordelen som et viktig samfunnsoppdrag slik at det er mulig for ideelle organisasjoner å skape spenning og opplevelser, sier Solsvik.