Satsing gir resultater i Trondheim

I løpet av få år har Mobit Tiller & Sorgenfri i Trondheim satset på økt IT-kunnskap blant sine medarbeidere. Det har gitt resultater.


– Vår tekniske avdeling har hatt nok å henge fingrene i over lang tid. Mange bedrifter benyttet tiden med hjemmekontor til å oppgradere fasiliteter knyttet til møterom med fokus på lyd og bilde, sier daglig leder Frank Andersen i Mobit Tiller & Sorgenfri.

Toppscore fra kundene

Han er stolt av å lede den lokale Mobit-forhandleren som fikk toppscore i en undersøkelse blant kundene tidligere i år. Mobit Tiller & Sorgenfri betjener både små og store bedrifter innenfor telekom og IT. Den senere tid har Mobit-forhandleren levert PCer til en større børsnotert virksomhet. Fra før er Mobit-forhandleren en betydelig leverandør av telekom til det børsnoterte selskapet.

Skybaserte tjenester

– Innenfor fagfeltet IT leverer vi flere skybaserte tjenester som eksempelvis Microsoft 365, sier Andersen. At det har blitt stadig mer IT forklarer han med en styrket salgsinnsats både lokalt og nasjonalt.

– Vi har samtidig blitt tryggere som IT-leverandør. Dette henger sammen med at kjedekontoret tilbyr en en fin miks av produkter og løsninger innen hardware og software. I tillegg blir medarbeiderne  jevnlig kurset innenfor IT. Vi er privilegert som har medarbeidere som så dedikert tilegner seg IT-kunnskap, sier Andersen.

Crossover

Andersen påpeker at det også er flere crossover-produkter mellom IT og telekom.

Han nevner Mobit Control og mPort. Dette er portaler som kundene får tilgang til, og som gir oversikt over hvilke mobiler og PCer og laptopér den enkelte medarbeider har, samt kostnadsfordeling ved kjøp.

Kundetilfredshet

Andersen gleder seg dessuten over tilbakemeldingene fra kundene. Tilbakemeldingene er så gode at Mobit Tiller & Sorgenfri sammen med Mobit Sørlandsparken i Kristiansand ble sendt til topps når det gjelder kundetilfredshet.

 

keyboard_arrow_up