Slik pleies kunder gjennom en «OMNIKANAL»

Nå kan bedriften ta effektiv kundepleie til et nytt nivå gjennom å integrere løsningen Omnikanal. Heng med videre og vi skal gi deg en kort innføring i begreper som Webchat og Chatbot, noe som kan gi enda flere tilfredse kunder.


Ordet OMNI betyr altomfattende og det er nettopp det denne plattformer er: Den omfatter og administrerer sosiale kanaler som Facebook, Snapchat, Instagram, Linkedin og Twitter, men også Telefoni, SMS, Chat og E-post.

(fortsetter under bildet)

Morten Hess Pedersen i Mobit er glad for å kunne tilby bedrifter en egen OMNIKANAL

Varsler om alle henvendelser

Alt det som nettopp er nevnt av kanaler eller kontaktpunkter administreres gjennom en egen OMNIKANAL. Den (eller de) som har ansvar for å følge opp sosiale medier eller andre henvendelser trenger ikke følge med på den enkelte kanal (f.eks Facebook) fordi all aktivitet fra kunder eller følgere blir varslet i OMNIKANALEN.
Dette er altså en crossover-løsning som fanger opp alt i sanntid.

Rask respons og negative kommentarer

Det er spesielt to utfordringer de fleste bedrifter ønsker å holde orden på. Den ene er naturligvis rask respons, og den andre er at det ikke bli liggende negative kommentarer på bedriftens egne sosiale plattformer uten at disse fanges opp lynraskt.

Inne i OMNIKANALEN kan all aktivitet eller trafikk hentes ut som statistikk. Det meste i OMNIKANALEN er selvforklarende. Vi skal likevel ta opp Webchat og Chatbot.

Webchat og Chatbot

Webchat er noe stadig flere tar i bruk. Flyselskapene var tidlig ute. Når noen besøker nettsidene til bedriften, bør det være mulig for de besøkende å sende en Chat via nettsiden. Det gjør terskelen lavere for å ta kontakt. Og det kan ligge mye god business i lavterskel-kommunikasjon.

Automatisk og manuelt

Chatbot er en forhåndsdesignet løsning som svarer på de mest vanlige spørsmålene. Denne kombineres gjerne med en Hybridbot som fanger opp det som passerer utenfor «vanlige spørsmål» som besvares manuelt. Men igjen, alt av aktivitet foregår inne i OMNIKANALEN, og det er gjennom denne plattformen kundebehandlingen blir mest mulig optimalisert. Denne plattformen begrenser tidsbruken fordi du slipper å oppsøke hver kanal, og den etterlater viktige trafikktall (adferd) som kan brukes strategisk for å bli enda bedre. OMNIKANALEN gir ikke bare en bedre kundeopplevelse, men bedriften mer innsikt betydningen av å være tilgjengelig og rask respons.

Er du interessert i å høre mer om OMNIKANAL sender du en E-post til morten.hess.pedersen@mobit.no, eller finner din nærmeste Mobit-forhandler 

 

 

 

 

keyboard_arrow_up