Slik skal bedriften stanse lekkasje av kunder

Tenk deg følgende situasjon: Kunden ringer (og ringer) uten å oppnå kontakt, og misnøyen over manglende respons legger kunden ut for eksempel i en kommentar på Facebook?


Daglig leder hos anleggsgartneren Nygaard i Stavanger, Trond R. Hjeltnes, har nettopp tatt i bruk Zisson Contact Center, eller såkalt omnikanal. Nygaard fikk installert sin løsning gjennom Hjelseth Computers AS som er en forhandler i Mobit.

Trond R. Hjeltnes hos Nygaard AS

 

Stian Nymark Valø, rådgiver i Hjelseth Computers AS fremhever Zisson Contact Center  fordi den fungerer uavhengig av teleoperatør. Løsningen er et sentralbord med flere funksjoner og som dermed skiller seg klart ut fra tradisjonelle løsninger.  Er en bedrift lokalisert flere steder kan ha ulik mobildekning og dermed også forskjellige teleoperatører. Fordelen med Zisson Contact Center er at den samkjører uavhengig av teleoperatør, påpeker Valø.

Flere muligheter

–  Dette er en sentralbordløsning som korresponderer med den enkelte medarbeider og CRM-løsninger. Det betyr at henvendelsen når frem om det skjer som ordinær oppringning, Facebook henvendelse, Messenger, Chat-løsninger eller fra andre sosiale kanaler, sier Valø. Han tror at stadig flere bedrifter vil være nysgjerrige på mulighetene som ligger i denne plattformen.

(fortsetter under bildet)

Stian Valø, bedriftsrådgiver hos Mobit-forhandleren Hjelseth Computers

Omdømmerisiko

Nygaard AS i Stavanger er i startgropen med løsningen og har foreløpig prioritert å fokusere på telefonhenvendelser. Dette systemet avdekker hvem som svarer, hvem som ikke svarer og dermed også tapte anrop.

– Vi har opplevd at tapte anrop har ført til negative kommentarer ved et par anledninger på Facebook. Slike kommentarer gir omdømmerisiko for bedriften og derfor er det så viktig at vi har verktøy som fanger opp alle som tar kontakt. Da unngår vi samtidig slike kommentarer, forklarer Hjeltnes.

– Høyeste prioritet

Han understreker at det å håndtere henvendelser har høyeste prioritet.
– Vi lever av oppdrag og hver eneste henvendelse er en potensiell kunde.
I dag er det tre kontaktpunkter til bedriften; telefon, kontaktskjema på nettsiden (nygaard-as.no) og Facebook

Elises hage – 20.000 følgere

Nygaard har foreløpig ikke opprettet konto på Instagram, men en av medarbeiderne publiserer jevnlig flotte bilder av det som foregår på Elises Hage på Instagram (+20.000 følgere). Anleggsgartneren leverer hagedesign, muring og snekring, steinarbeid og har tilrettelagt Domkirkeplassen i Stavanger. Bedriften betjener offentlige og private virksomheter, samt forbrukermarkedet.

Vurderer Chat

– Nå har vi et system som gjør at alle henvendelser håndteres. Systemet gir oss også mulighet til å ta i bruk Chat. Dette er spesielt godt tilpasset for å nå såkalt lavterskel-henvendelser som også har verdi for bedriften. Mange kundeforhold starter gjerne med et enkelt spørsmål, sier Hjeltnes.

LES MER: Slik pleies kundene gjennom omnikanal

Ønsker din bedrift å få mer informasjon om Zisson Contact Center  kan du kontakte din nærmeste Mobit-forhandler

Ønsker din bedrift å få mer informasjon om Zisson Contact Center kan du henvende seg  direkte til Stian N. Valø i Hjelseth Computers AS (hjelseth.com) på 903 68 111 eller stian@hjelseth.com

keyboard_arrow_up