Jørn Jamissen fra Mobit

Tar steget til den øverste ligaen

Jørn Jamissen er svært fornøyd. Mobit har blitt akkurat det han drømte om da han tok med seg IT-kjeden COMUNiT til Telering for tre år siden.

– I løpet av disse tre årene har det skjedd mye. Vi er klare til å ta steget til det øverste nivået i ligaen vi operer i, sier Jamissen.

Utvekslet kompetanse

Sammensmeltingen av Telekom og IT har pågått i mange år. Det som gleder Jamissen spesielt mye er kompetanseutvekslingen internt mellom forhandlerne i det som nå er blitt Mobit.
– Da COMUNiT kom inn i Telering var Telekom og IT isolerte områder. I løpet av disse årene har kompetanseoverføringen vært ekstraordinær og overbevisende, sier han.

Jamissen er opptatt av at Telekom ikke bare handler om Telekom, eller at IT bare dreier seg om IT. Det er ikke den fysiske mobiltelefonen, telefonsentralen eller datamaskinen han er mest opptatt av.

Outsourcing

– Vi fokuserer på det som binder dette sammen. Selve kjernevirksomheten er hvordan ulike programmer samhandler på tvers av ulike typer hardware og software innenfor mobilitet. Vi skal kommunisere funksjonalitet, brukervennlighet og sikkerhet på en begripelig måte for kundene. Vårt løfte til kundene er at Mobit skal gjør den digitale hverdagen enkel , oppdatert og problemfri sier Jamissen.
Han mener Mobit er godt posisjonert for virksomheter som ønsker å outsource leveranse og drift av Telekom og IT skal gjør den digitale hverdagen enklere, sier Jamisssen.

Akutt og langsiktig

– Dette er tjenester som små og mellomstore bedrifter i stor grad kan benytte seg av fremfor å ansette eget IT-personell. I all hovedsak kan vi forebygge akutte situasjoner og samtidig se det lange perspektivet. Vi har kompetanse til å betjene disse utfordringene. For mange bedrifter er det kostbart å ha denne kompetansen internt, sier han

 

 

 

keyboard_arrow_up