Kontaktet 900 kunder på tre måneder

I løpet av tre måneder tok den nyansatte Mobit-rådgiveren kontakt med 900 kunder og foretok rundt 13500 oppdateringer i SuperOffice og ERP-løsningen Multicase, som kan prosessere flere hendelser samtidig.


I tillegg fikk den nyansatte rådgiveren et betydelig antall kunder over på netthandelsløsning.

I mai begynte Marthin Evensen som bedriftsrådgiver i Mobit Sandefjord, og daglig leder Rune Steinsvik og kollegene merket umiddelbart at dette ikke er en kollega som «venter og ser» på at noe skal skje.

Bygget for fart og utholdenhet

Evensen gikk med stor iver løs på CRM og ERP-løsninger for at disse skulle være helt oppdaterte. Og siden Evensen elsker å snakke med folk tok han i bruk telefon og e-post for å oppdatere systemene. Kollegene likte åpenbart entusiasmen og kåret Evensen til månedens medarbeider i juli.

(fortsetter under bildet)

Marthin Evensen trives også svært godt i «business-suit»

 

Evensen er nemlig bygget for fart og utholdenhet. Han har vunnet sykkelrittet Trondheim-Oslo, vært på landslaget i tennis og på et år økte han omsetningen som daglig leder i Bikeshop fra 30 millioner kroner til 60 millioner kroner. Å tvinne tommeltotter er liksom ikke hans greie.

Netthandel

Et stort antall kunder har dessuten blitt overført til en lukket løsning for netthandel gjennom perioden på tre måneder. Tilbakemeldingene fra kundene er utelukkende gode.

– Løsningen er et tilskudd til den vanlige kontakten som er mellom Mobit og kundene. Kundene liker å surfe i denne netthandelsløsningen og vi merker faktisk også økt mersalg, sier Evensen, og fortsetter:

– Kundene kan bruke handelsportalen akkurat når de vil og tar kontakt når de har spørsmål. Det er en butikk som er åpen 24/7 med et bredt sortiment innenfor mobil, IT og annet relevant utstyr. Evensen kan ikke få fullrost løsningene og kraften som ligger i et oppdatert CRM og ERP.

Brutalt effektive løsninger

– Når disse systemene er oppdaterte er det brutalt effektive løsninger i en salgsorganisasjon, sier han. Det er for øvrig helt avgjørende at disse to løsningene snakker med hverandre, påpeker Evensen.

Det nye «Evensen-regimet» innebærer at all kundekontakt skal noteres i SuperOffice, fordi oppdatert informasjon er bedre enn gammel informasjon i salgsprosesser. Oppdateringene bidrar til bedre kundeinnsikt, salgseffektivitet og en faktor for å opprettholde et langvarig kundeforhold.

Endringer er vanligvis tung materie

– Vi har i løpet av få måneder klart å få til vesentlige endringer og endringer er vanligvis tung materie, men det har gått overraskende greit, fortsetter Evensen. Endringen bidrar til at også medarbeiderne i Mobit Sandefjord kan arbeide enda mer effektivt.

– Et annet viktig aspekt er at tilfredsheten hos kundene øker. Det er like viktig som at vår egen effektivitet blir bedre, sier bedriftsrådgiveren.

Daglig leder Rune Steinsvik lot seg ikke be to ganger da han hørte at Marthin Evensen var tilgjengelig.

– Jeg har kjent Marthin i mange år gjennom idretten og vet hvilken kapasitet han har. Som syklist var det «full spiker» fra første tråkk og han gav seg ikke før han var i mål, sier Steinsvik, og føyer entusiastisk til:

Tenker utenfor boksen

– Det at han har erfaring fra bransjen og tenker nytt og utenfor boksen, gjorde valget  enkelt.

Rune Steinsvik, daglig leder i Mobit Sandefjord

 

Generelt påpeker Steinsvik at det som var relevant i går ikke nødvendigvis er relevant når morgendagen kommer.

– Vi er i en kontinuerlig endringsprosess og kundenes adferd hele tiden er i bevegelse. Vi skal være i forkant, vi skal kjenne kundene våre og tilrettelegge handelsmønsteret etter deres behov. Det betinger at kundedataene våre er 100 prosent oppdatert, sier Steinsvik.

 

keyboard_arrow_up