Designet plattformen som betjener kunder i alle kanaler

Alle bedrifter og organisasjoner som får henvendelser trenger en omnikanal kommunikasjonsløsning. Omnikanal er like mye en strategi som et faktisk produkt. Det sier Sarah Tomine Johannessen, markedsansvarlig i Zisson.


Mobit-forhandlere over hele landet kan nå tilby sine kunder verktøyet Zisson Contact Center som forbedrer og forsterker kundeservicen. Gjennom samarbeidet med Zisson skal kundetilfredshet løftes frem i større utstrekning enn tidligere.
(fortsetter under bildet)

Sarah Tomine Johannessen, markedsansvarlig i Zisson

 

– Omnikanal er genialt fordi det samler alle henvendelser på et sted, som gjør det enklere å gi god kundeoppfølging og kundeservice. Alle henvendelser, om det er via telefon, sosiale medier, SMS, chat eller mail kommer inn på samme sted, og til rett person med en gang, sier Johannessen.

LES OGSÅ: Slik bruker anleggsbedriften dette verktøyet

Slik får kunden dermed raskere og bedre oppfølging, og bedriften kan gi et helhetlig inntrykk på tvers av alle kanaler. Alle bedrifter som ønsker å gi god kundeservice bør ha omnikanal, påpeker Johannessen

Hvor kom ideen om omnikanal fra, hva var det som aktualiserte dette?

– Markedet og kunder krever bedre oppfølging og service. Nå som bedrifter er tilgjengelig på flere plattformer, og har separate avdelinger som driver med kundeoppfølging fra support til marked, må man ha en helthetlig strategi på kundeservice. Zisson Contact Center, eller en omnikanal, ble derfor  løsningen.

Hvordan responderer kundene?

– Kundene får kun fordeler av omnikanal ved at de kan kontakte bedriften på deres prefererte plattform, samt få raskere svar. Bedriften kan også spore tidligere henvendelser fra samme kunde fra andre kanaler ettersom alt er samlet, og kunden slipper å måtte repetere henvendelsen.

Hvem kan bruke dette konseptet?

– Alle bedrifter og organisasjoner driver i en eller annen form kundepleie, og da handler det om å optimalisere kundeopplevelsen og naturligvis ikke gå glipp av henvendelser. Derfor er omnikanal like mye en strategi som et faktisk produkt, svarer Sarah Tomine Johannessen.

Vil du vite mer om Zisson Contact Center (omnikanal) kan du ta kontakt med din nærmeste Mobit-forhandler

 

keyboard_arrow_up